jjohannaekman

Alla inlägg under september 2012

Av johanna ekman - 27 september 2012 21:41

Hejhej!

Idag så har jag vart i skolan :P yeeh väldigt lång dag.

Men var ganska kul fick göra ....ros :) kommer inte ihåg vad de hette, men bild kommer på den iaf.

Sen så var jag och red .. i skogen först sen hoppade jag ett hinder på banan . gick faktist bra!

Nu så sitter jag och lyssnar musik och pluggar latinnamn.. Hjälp vad svårt de är !

i helgen hinner jag nog inte blogga nått ska va i tenhult och hjälpa till på tävling . men får se nått inlägg kanske ja hinner.


Godnatt<3  

Fiint & coolt :D

Av johanna ekman - 26 september 2012 19:49


  När jag hoppade sillan för länge sen! <3


Av johanna ekman - 26 september 2012 18:44

Hejhej!

Idag har jag inte så mycket att skriva om , för dagen har vart tråkiig!

Men istället för att berätta något sånt tänkte jag berätta lite om min tid med hästar.


Såå jag började rida i Bratteborg när jag var ungefär 8 år.Där jag för första gången fick rida på en häst som hette fale fick skritta då bara, sen så red man ju lite olika hästar på lektionerna .Då jag fastnade för en häst som heter Bessie , det var med henne jag hoppade en "tävling" för första gången, kom i mål felfri men efter mål så slängde hon av mig. Sen har jag hyrt henne 1 gång.(en vecka på en sommar typ). Efter ett tag så fick jag en ny -favorithäst- som heter Prins, en väldigt sööt ponny men han bitts så man var lite rädd för han .. Men det var min favorit iallafall. Med han van jag en poluxtävling. Väldigt stolt över det faktist, red han väldigt ofta. Sen så bytte jag favorit igen till sillan, henne red jag väldigt länge. Hoppade några clerounder,red mycket i skogen & henne hyrde jag 2 gånger. Sen blev det att jag var mindre ute i bratteborg men hade en till favorit innan jag slutade. Valle heter han, världens snällaste typ. Gillade han väldigt mke.Kan lova att jag var i bratteborg varje helg när jag var liten&lite äldre och har träffat underbara människor och haft skit kul. Har så sjukt många minnen där ifrån, alla övernattningar och aktiviteter som var där ute.! <3

Iallafall så träffade jag carro där ute (gillagillagilla) hon hade en ponny som heter gangster som började bli liten för carro så då så fick jag följa med henne hem och rida han en gång. Sen blev jag fast där vill jag lova! Red han jätte mycket några gånger i veckan , då hade carro en annan häst så då var vi ute och red tillsammans och sånt. Sen var jag nog hos carro varje helg några år ! Vi var med om allt möjligt med hästarna , vi var på ridläger med dom osv. Sen så började jag med växa lite och så var det så att carros granne hade köpt en liten häst till sin dotter som då inte kunde rida. Musse pratar jag om nu , när han var 3 år typ kommer inte riktigt ihåg så fick jag börja rida han istället, då gangster hade åkt iväg till några andra. Har nu ridit Mussen i aa, nästan 3 år?! Och är nu med i Norrahammar tabergs ridklubb. Hoppar lite med musse när han väl hoppar, vill säga. Men kämpar fortfarande och kommer göra länge till hoppas jag.

Var oxå på ridläger för nått år sen (sjöstjärnan) var där 8 dagar. Red en häst som heter Azzi.



 

Bessie<3

   

Prins<3

   

Sillan<3

 

Valle<3

   

Gangster<3

     

Azzi <3


Det var lite om dom hästarna jag vart mest med under de senaste 8-9 åren.

Hoppas ni orkade läsa<3 Älskar verkligen hästar av hela mitt hjärta , skulle inte klara mig utan dom! hihi.



hej

Av johanna ekman - 24 september 2012 19:27

hej! :)

Skolan började bra idag, fick reda på att sista lektionen var inställd så gick till 2 ist för 4!

Men det var väääldigt segt ändå.

Iallafall så var jag hemma vid 3 typ. Bakade chokladbollar, mmmmm.

Sen hjälpte jag pappa med att bära in lite pellets, en säck väger 16 kg. Så fick ju lite träning sammtidigt!

Städade lite , och var lite duktig.

Nu så gör jag inte så mycket typ lyssnar musik och ska laga lite varma mackor snart.

Blir mörkt ute sjukt snabbt på kvällen nu, mysigt/läskigt!

Har inte gjort så mycket mer idag , ska kolla lite tv sen sova så jag orkar upp imorgon med..      

Mjukisbyxor är LIVET! <3

Nattis



Av johanna ekman - 23 september 2012 20:04

Hejhej!

Helgerna går så jäkla snabbt nu för tiden. igår så var jag med bästa carro, och vi hittade på lite saker:) de va kul iaf.

Sen så red vi idag i skogen , mysmys. :D

Sedan så var familjen och hälsade på lille Hjalmar <3 såå söt!

Och nu så ska ja kolla lite tv sen sova ..skit trött & huvudvärk. Tog lite kort innan med -->                     Mhhh längtar redan till nästa helg :DD

Godnatt <3

Av johanna ekman - 22 september 2012 00:01

Hej!

Fredag :D yeeh helg äntligen!

Skolan idag igen då inget konstigt, hade historia redovisning, gick snabbt och bra..

Sen så hade vi tråk-lektion då hade jag lite kul med datorn --      

Såå lite snyggt (a

Efter det så hade vi florist och gjorde "tillbehör" till en brudbukett. Kul var det med stressigt osv.

När jag kom hem så kom älsklingen och då lagade jag tacos till han & min bror . (duktigt tycker jag)

Seen nu så ligger jag i sängen med lite musik, ska sova typ nu?!  

ser död ut men har inget smink blabla!

Godnattt

Juste en go låt jag hörde på radion idag -->


Av johanna ekman - 19 september 2012 14:34

hej, hann inte blogga igår..

först var det ju skolan , sen så var jag och red.

Red i skogen först , gick braaa. Sen så skulle ja bara hoppa ett hinder på banan , gick faktist väldigt bra det med.

Idag så har det ju vart skolan , fick jobba lite med vux och så, sen fick vi sluta vid 1. lite tidigare för en gångs skull!

Nu så ska jag äta lite och så, och får se om jag går på höstmötet ikv. fååår se!

Kanske bloggar ikväll , beror på om jag har något att skriva..:)  

Fiinis hästen får stå för bilden :D

Av johanna ekman - 17 september 2012 19:54

Hejhej!

Idag har jag vart i skolan då, ganska segt men jaa sådana dagar finns ju med.

Iallafall efter skolan så åkte jag och fixade praktikplats i Taberg så där kommer jag finnas under veckorna 45,46 & 47 :)

Kommer nog bli rooligt.

När jag kom hem så bytte jag om till "myskläder" de goaste som finns när man kommer hem från en jobbig dag.

Åt lite sen satte jag mig och kollade på film .. -bring it on-  bra filmer det där.

Nu spelar jag wordreud med firida , jag vann första gången + till mig!

Och alla ni som också tycker de är kul med wordfeud kan ju lägga till mig  johanna95ekman .  hahah!  

Mysmys!:D ikväll blir det go mat och goa tv pogram och änu mer mys<3


Presentation


Jag heter Johanna & är 17 år, och bor i Jönköpings tätort, Norrahammar!
Min sköt häst heter Musse & är en 5-årig welsh partbred.


Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards